• جمعه ٣١ شهريور ١٤٠٢-١٩:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٥٣٨
احمد صادقی

دفاع مقدس همچنان جاری و ساری است

هنوز دیر زمانی از پیروزی انقلاب نگذشته بود که بانگ مهیب جنگ در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ در میهن اسلامیمان به گوش رسید.
زمانی که ارتش سامانی نداشت و مردم سرخوش از پیروزی انقلاب بودند، دشمن بعثی به مرز های کشور عزیزمان هجوم آورد.
سوال این بود که چه کسی یا کسانی در این اوضاع آشفته می بایست جلوی لشکر تا بن دندان مسلح دشمن می ایستاد؟
قرعه به نام جوانان و دریادلانی افتاد که بی تاب زندگانی جاوید در بهشت بودند چونان مولایمان ابا عبدالله الحسین(ع).
این خاصیت دریا دلان است که در یک جای کوچک بند نشوند و با رویای زندگانی جاوید در بهشت پرواز کنند. دریادلانی که دل به دریای شهادت زندند برای رهایی، برای زندگانی ما برای امنیت ما. یاد و نامشان جاوید و زنده باد.
هفته دفاع مقدس بی شک مقدس ترین و با اهمیت ترین ایام سال برای ما ایرانیها است چرا که هشت سال رشادت ، ایثار و غیورمردی مانع از آن شد تا یک وجب از خاک میهن مقدسمان به دست دشمن بیافتد. آن هم وقتی تا قبل از آن ارتش های مجهز ما در تاریخ چند صد ساله قبل همواره بخشی از خاک مقدسمان را تقدیم دشمن کردند.
آنروز ها گذشت و بسیجیان و سپاهی ها و ارتشی ها وظیفه خود را با نثار خون به نحو احسن انجام دادند و میراثی گرانبها و امانتی را به دست ما و نسلهای بعد از ما سپردند« نظام مقدس جمهوری اسلامی». اما براستی ما برای حفظ این میراث و امانت چه کردیم ؟ در انجام این وظیفه خطیر چقدر ایثار کردیم؟براستی پنداشتیم که دفاع مقدس تمام شده! نه دفاع مقدس ما از نظام مقدس مان همچنان ادامه دارد و گویی جنگ سخت تر هم شده همچنان که ولی امر مان، رهبر عظیم الشان انقلاب بارها فرمودند که وظیفه ما در دوره حاضر سخت تر است.
امروز گرچه میدان نبرد تغییر کرده اما هنوز هم باید برای خفظ این میراث دریا دل بود ، فرشته بال بود..آری حفظ نظام مقدس و میهن مقدس مان ایثار می خواهد چرا که این امانت را باید به نسلهای بعد منتقل کنیم و در کنارش یاد و نام شهیدانی که مولا و مقتدایشان حسین ثار الله بود را. نسل حاضر از ما شنواتر و بیناتر هستند و صد البته دلسوز میهن و نظام مقدس. پس باید به آنان اعتماد کنیم و بدانیم که تنها راه حفظ این دو میراث گرانبها زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا است چرا که با زنده نگاه داشتن نام آنان راه و روش شان زنده می ماند و ایثار و شهادت در این مرزو بوم از بین نخواهد رفت.
درود بر روان پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: